10 způsobů, jak posílit váš imunitní systém

05.01.2013 13:33

Jakmile přichází podzim a vzduch se stává více svěžejším, znamená to, že se opět blíží otravná chřipková sezóna. Nejen děti, ale i rodiče začínají být v podzimním období zvláště citliví na řadu ošklivých virů, které mohou podlomit jejich životní sílu a znepříjemňovat jim život. 

Známé rčení říká, že nejlepší léčbou je prevence a tak ta nejlepší volba pro předcházení nemocem spočívá v posílení vašeho imunitního systému. Zde je našich deset osvědčených způsobů, jak posílit váš imunitní systém, tak abyste dokázali úspěšně předcházet nemocem nebo jim lépe odolávat.

Posílení imunitního systému - Tip 1: Méně stresu

Stres nemusí být pokaždé škodlivým faktorem, který jen ubližuje. Trochu stresu může být i pro tělo přínosem. Ať už jde o získání zvláštní motivace, kterou potřebujete ke studiu na závěrečné zkoušky nebo se připravujete na prezentaci, stres pomáhá připravit vaše tělo na výzvu.

Nicméně, příliš mnoho stresu negativně ovlivňuje vaše zdraví. Několik nedávných studií ukázalo, že přebytek stresu může skutečně oslabit váš imunitní systém, a snížit schopnost vašeho organismu bojovat s nemocemi. Takže tím, že se trochu více ve svém čase budete věnovat snížení stresu, můžete zůstat zdraví a uvolnění po celý rok.

Posílení imunitního systému - Tip 2: Zdravé stravování

O tom, že je velmi důležité jíst denně hodně syrové zeleniny a ovoce ( min. 51% syrové stravy a max. 49% vařené stravy), ořechy, dýňová semena a luštěniny a to obzvlášť v chladnějších obdobích již dnes není žádných pochyb. Všechny tyto potraviny mají vysokou antioxidační hodnotu. Antioxidanty v potravinách pomáhají chránit buňky vašeho těla před molekulami, které způsobují poškození buněk.

Snažte se stravovat zdravěji tím, že budete příslušné potraviny nakupovat pokud možno u farmářů, sousedů - drobnopěstitelů než v supermarketech, kde  jsou potraviny chemicky ošetřeny a obavy lidí z nežádoucích účinků jsou tedy velmi opodstatněné.

Posílení imunitního systému - Tip 3: Méně nebo žádný cukr

Pokud byste pro posílení vašeho imunitního systému udělali jen jednu jedinou věc z toho co je zde uvedeno, a to odstranili z vašeho jídelníčku cukr, tak uděláte pro své zdraví velmi mnoho. Je to totiž hlavně cukr, který oslabuje imunitní systém, protože blokuje činnost bílých krevních buněk a ty pak nedokáží pohlcovat bakteriální nebo virové vetřelce. Rafinovaný cukr neobsahuje téměř žádné vitamíny a minerály a díky tomu cukr patří k nejsilnějším kyselotvorným potravinám. Kyselé prostředí je živnou půdou pro růst bakterií a plísní. Rafinovaný cukr můžete nahradit nerafinovaným cukrem, který je pro tělo šetrnější, medem nebo nyní tak populární stévií sladkou.

Posílení imunitního systému - Tip 4: Pijte hodně tekutin

Když se v jednom rozhovoru ptali populárního francouzského herce Alana Delona, co je příčinou toho, že vypadá ve svých 70 letech tak skvěle a cítí se zdravě, tak odpověděl: „Pijte hodně vody“ Kvalitní vodou nejsou jistě míněny slazené či neslazené minerální vody v pet lahvích ze supermarketů, ale obyčejná voda z kohoutku.

Seriózní vědecké studie totiž odhalují, že voda z kohoutku nebo ještě lépe z vlastní studny na zahradě je mnohem zdravější než tzv.minerálky v plastových lahví. Martin Wagner z Goetheho univerzity ve Frankfurtu nad Mohanem tvrdí, že PET lahve zcela bezpečné pro balení vody nejsou a je nejvyšší čas se zaměřit opět na jejich výzkum.

Podle Wagnera uvolňuje plast do vody polyetylen teraftalát, který napodobuje lidský estrogen. Ale navíc se do tekutin balených v PET lahvích uvolňují další chemické látky, které ovlivňují pohlavní hormony v lidském těle a tím i celý reprodukční systém člověka a mohou tak mít vliv na neplodnost u mužů.

Posílení imunitního systému - Tip 5: Král vitamínů – vitamín D

Vitamín D patří mezi největší ochránce lidského zdraví. Vedoucí autor studie, dr. Richard Kremer z Centra zdraví univerzity v McGill řekl: „Abnormální úrovně vitamínu D jsou spjaty s celým spektrem nemocí včetně rakoviny, osteoporózy a cukrovky, a rovněž s kardiovaskulárními a autoimunitními chorobami.“

Vědecké výzkumy z poslední let potvrzují, že vitamín D je v podstatě hlavním aktivátorem imunitního systému a tím poskytují klíčovou ochranu před nežádoucími mikroorganismy a viry. Nejúčinnější způsob jak získat vitamín D je vystavovat svou pokožku denně slunci (bez jedovatých opalovacích krémů), jíst rybí tuk, tučné ryby nejlépe ty mořské a nebosi pořídit vitamíny D v lékárně, ale jaké?

„Zjistili jsme, že u dospělých je nutný denní příjem vitamínu D 4000 – 8000 IU k tomu, aby byla udržena potřebná hladina vitamínu D v krvi, která je nutná k tomu, aby bylo o polovinu sníženo riziko mnoha nemocí – rakoviny prsu, rakoviny tlustého střeva, roztroušené sklerózy a diabetu typu 1,“ řekl Cedric Garland, DrPh., profesor rodinné a preventivní medicíny v Moorově centru pro rakovinu na UCSD.

Některé z dalších nejvíce důležitých živin pro váš imunitní systém patří vitaminy A, C, E, selen, hořčík a zinek.

Posílení imunitního systému - Tip 6: Nejlepší medicína

O tom, že smích léčí věděli už naši dávní předkové a proto je smích po právu považován za tu nejlepší medicínu na lidské bolesti a strasti. Vědci, kteří prováděli řadu studií týkajících se účinků smíchu na imunitní systém člověka zjistili, že jedinec, který se hlasitě rozesmál, když se díval na něco vtipného, tak se jeho imunitní funkce velmi těšily, pravděpodobně díky velké produkci endorfinů.

Posílení imunitního systému - Tip 7: Tělesné cvičení

Pravidelné tělesné cvičení má mnoho pozitivních následků jako např. zlepší váš krevní oběh, odstraňuje napětí a stres, zabraňuje nadváze, snižuje riziko chřipek a nachlazení, zabraňuje rozvoji osteoporózy (řídnutí kostí), snižuje riziko rakoviny tlustého střeva až o 40%, zlepšuje náladu a prohlubuje spánek atd. To je dostatek důvodů pro pravidelné tělesné cvičení, co myslíte?

Posílení imunitního systému - Tip 8: Dostatek spánku

Pokud patříte mezi ty, kteří spí méně než sedm hodin za noc, váš imunitní systém je zákonitě oslaben a díky tomu má menší schopnost úspěšně bojovat s nemocemi. Průměrný dospělý člověk potřebuje spát sedm až devět hodin za noc k tomu, aby vaše tělo optimálně fungovalo. Skvělým tipem pro to, abyste šli večer brzy spát je pravidelné tělesné cvičení jak bylo již uvedeno výše a taktéž nepít před spaním kávu.

Posílení imunitního systému -Tip 9: Koloidní stříbro

Koloidní stříbro je považováno za nejuniverzálnější lék současnosti, za přírodní antibiotikum, které účinně zabíjí škodlivé bakterie, viry, plísně, posiluje imunitní systém a pomáhá a urychluje hojení a to vše bez jakýchkoliv vedlejších účinků. Více se dozvíte v našich článcích…

Zatímco tradiční antibiotikum eliminuje asi 6 - 7 škodlivých bakterií, koloidní stříbro ničí více než 650 choroboplodných bakterií, virů, mykóz a plísní. Je však nutno podotknout, že kvalitní koloidní stříbro plní tyto své funkce za předpokladu, že člověk dbá o své zdraví tak jak je uvedeno výše.

Posílení imunitního systému -Tip 10: Chlupatý mazlíček

I když by vám intuice mohla hlásit, že je kontraproduktivní, abyste chovali zvíře ve vašem domě, které by sebou mohlo přinést ještě více bakterií, tak studie v poslední době odhalují jeden z faktů, že vlastnit zvíře může mít i několik pozitivních vlivů na zdraví.

Některé studie např. ukázaly, že domácí zvířata mohou pomoci snížit hladinu cholesterolu v krvi, snížit krevní tlak a mít uzdravující vliv na srdce člověka. Jedna studie dokonce zjistila, že vlastnit např. psa pomáhá zlepšit vývoj dítěte, posiluje jeho imunitní systém a snižuje tak riziko vzniku alergií.

Zpět